CORONA VIRUS

Vážení obyvatelia obce Víťaz!

Vláda SR vyhlásila v súvislosti s rizikom šírenia nového koronavírusu na celom území krajiny mimoriadnu situáciu. Platí od štvrtka (12. 3.) od 6.00 h.

Z dôvodu zavádzania preventívnych opatrení pred vírusom
COVID – 19 Vás upovedomujeme o niektorých obmedzeniach a usmerneniach:

Obmedzenia:

  • obmedzenie návštev úradov (okresný úrad, UPSVaR, sociálna poisťovňa…..), vrátane obecného úradu.
  • Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny Prešov zastavuje všetky aktivity zamerané na zvyšovanie zamestnanosti pre UoZ (všetky národné projekty, rekvalifikačné a kompetenčné kurzy, projekty pri ktorých dochádza ku kontaktu s väčším počtom osôb, kontakty na ÚPSVaR)
  • KBS oznamuje, že bohoslužby sa nebudu v kostoloch sláviť a to do 23.03.2020

Usmernenia:

Oznámenia:

v záujme realizácie opatrení, ktoré boli prijaté Ústredím práce sociálnych vecí a rodiny Bratislava  s cieľom predísť šíreniu coronavírusu  spôsobujúcemu ochorenie COVID-19, Vám oznamujeme, že počnúc dňom 10. 3. 2020 až do odvolania, teda počas krízovej situácie budú realizované nasledovné opatrenia týkajúce sa služieb pre občana v súvislosti s jeho vedením v evidencii uchádzačov o zamestnanie:

 

  1. a) rušia sa všetky termíny kontaktov na úrade práce, nedostavenie sa na kontakt v stanovenom termíne počas trvania krízovej situácie sa nebude považovať za porušenie povinností; ďalší termín pre UoZ úrad určí písomne, a to listom alebo e-mailom,
  2. b) nepredloženie dohody o práci vykonávanej mimo pracovného pomeru počas trvania krízovej situácie sa nebude považovať za porušenie povinností,
  3. c) nepredloženie rozhodných dokladov pre vedenie v evidencii, vrátane DPN a OČR UoZ počas trvania krízovej situácie sa nebude považovať za porušenie povinností,
  4. d) rušia sa všetky IPS aktivity pre UoZ,
  5. e) pre UoZ, ktorý si bude chcieť podať osobne žiadosť o zaradenie do evidencie UoZ, sa bude za osobné podanie žiadosti považovať podanie prostredníctvom e-mailu v lehote do 7 dní odo dňa skončenia zamestnania.

 

V oblasti pomoci v hmotnej núdzi, náhradného výživného, štátnych sociálnych dávok, peňažných príspevkov na kompenzáciu ťažkého zdravotného postihnutia, preukazu a parkovacieho preukazu počas krízovej situácie:

  1. a) úrad akceptuje žiadosti posielané poštou, elektronicky so zaručeným elektronickým podpisom aj e-mailom,
  2. b) ak klient donesie žiadosť alebo dokument osobne, budú prebrané na recepcii úradu,
  3. c) skutočnosti, rozhodujúce na trvanie nároku na dávky, príspevky, preukaz a parkovací preukaz môžu klienti úradu oznamovať poštou, elektronicky so zaručeným elektronickým podpisom, e-mailom alebo telefonicky,
  4. d) doklady o výdavkoch na prepravu, výkazy o počte hodín vykonanej osobnej asistencie a potvrdenia o vyplatených odmenách môže klient oznamovať úradu poštou, elektronicky so zaručeným elektronickým podpisom, e-mailom, prípadne osobne na recepcii úradu,
  5. e) ak klient počas obdobia krízovej situácie nevyhovie výzve úradu v určenej lehote, na uvedenú povinnosť sa prihliada ako na splnenú, ak výzve vyhovie do 8 pracovných dní od skončenia krízového režimu.

V prípade záujmu o podrobnejšie informácie máte možnosť požiadať prostredníctvom emailu po@upsvr.gov.sk. alebo telefonicky. Telefonické kontakty sú Vám k dispozícii na webovej stránke www.upsvr.sk/po.

Prílohy

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.